fredag 21 oktober 2011

Barnen bästa skolan....

Det viktigaste jag kan, har jag lärt mig av mina barn och ungdomar. 

Varje dag får jag direkt feedback på vad som är väsentligt här i livet. När jag räknar baklänges kan jag konstatera att i många år har jag själv suttit i skolbänken och många år har jag stått framför skolbänken. De mest lärorika åren har varit de som lärare och mamma. Det är när man förväntas predika normen som man reflekterar över normen och skapar djup i sina egna värderingar. En vis indier sa att det är först när man har lärt ut det man lever som man kan leva i det man är. " First you learn it, then you teach it, after that you live it."

Tackar ödmjukast för att få vara mamma och få undervisa (men gudarna ska veta att det är svettigt ibland...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar