måndag 30 januari 2012

Pensionsförsäkring



Ja, men då sitter man här på andra sidan och gräset är så grönt som det kan bli. Emellanåt känner man sig som en vingklippt flykting som tagit sig vatten över huvudet och mist sin inarbetade yrkesidentitet, men så påminner jag mig själv om att det faktiskt är drömmen jag lever. Det är absolut ingen dans på röda rosor, men  jag är så glad i hjärtat och förvånas ständigt över att tanken sprudlar och spinner tankevävar att somna mjukt i.

Jag gör inte den här satsningen för att kunna fylla plånboken till bredden. Oj nej! Jag tackar ödmjukt min man för hans lugn, tålamod och förståelse. Det här är min pensionsförsäkring: att leva  fullt och äkta, att vara lojal mot mig själv och min familj, att hylla och respektera livet, att ta hand om den kropp jag färdas i. Och i slutänden kanske mina val och min väg kan inspirera andra till att våga välja lite mer med hjärtat.

Så till alla som pratar om kvinnofällor och livspussel: i vår del av världen skapar vi många gånger problem som i grunden är onödiga och bara medför onödigt lidande. Investera i nuet och varat och se över dina valmöjligheter. Lyft blicken, hoovra en stund och bjud med dig själv och dina visioner när det är dags planera placeringar med din bankman. Hållbar utveckling är mer än ekonomisk tillväxt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar