tisdag 6 september 2011

Larmat läge

Ja, vad ska man säga annat än att det var en mycket speciell kurspremiär som gick av stapeln igår. Laddad till tänderna och med intentionen att skapa ett bra första yogatillfälle i den nya kurslokalen gick jag igår kväll hem från Monday Night Yoga med ett tjut i öronen. Det var kanske inte vad jag hade planerat. Lokalens larm kom nämligen att leva sitt eget liv och mina kursdeltagare fick en studie i hur deras yoga-instruktör använder den yogiska tekniken i praktiken. Mitt i passet efter en sekvens med tappra solhälsningar drog larmet igång med buller och bång. Mina yogisar stängde jag försiktigt om och de ombads att andas i lugn och ro en stund. Det visade sig bli närmare 10 minuters andning!

Nå. Jag fick tyst på larmet, sa adjö till vakten och försökte tappert att veva igång mitt välplanerade yogapass som om inget hade hänt. Det blev till att regissera fram ett vattentätt avslut som skulle förlåta det alarmerande missödet. Med andan i halsen och ett strålande leende tackade jag för mig, med en stilla förhoppning om att kursdeltagarna ska kunna skratta åt fadäsen innan det hinner bli måndag igen. First impression lasts!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar