söndag 21 augusti 2011

Redo för en ny vecka

Söndag kväll och man gör sig redo för en ny vecka. Typ. Ett barn till skolan och ett till dagis. Vad hände egentligen? Nya kurser och gymnasiereformen väntar på skolfronten. Det blir sällan långtråkigt med vardag. För att hitta energi till det som vardagen kräver, gäller det att piffa till vardagen med lite sånt som man verkligen älskar och mår bra av. Ofta tunnas den där piff-kvoten ut efter ett par veckor in i vardagen, men i höst så lyser min nytända lampa solklart vid januarihorisonten!

Idag hanns det med en hel del. Friggeboden har blivit målad ytterligare en bit. Dörren blir röd för att bryta av mot det svarta. Familjen klättrade av sig på klättergymet, hängde och klängde en dryg timme. Dagens triumf var att jag klarade en led som jag jobbat med hela sommaren. Hurra för vit boulderingled! Det firades hos svärmor som fyller år i veckan. Vädret var fantastiskt så det blev härligt grillhäng på deras altan. Älskar soliga augustidagar!

Mina drömprojekt rullar på parallellt. I veckan hoppas jag få klart med yogalokal. Jag satsar stort och hoppas på vinst, dvs att jag ska kunna fylla Solhuset. Det är mycket oklarheter och frågetecken just nu, men jag hoppas på uträtning inom kort. Veckans utmaningar ligger i att försöka lösa finansiering av massagekurs samt slutplanera en möhippe-helg på hemmaplan och en retreat-helg i Yngsjö.

Lugnt och metodiskt kommer jag att dra det i hamn. Det vet jag. Det är ju därför jag vågar satsa. Hela jag skriker efter att få rubba lite rutiner och hoppa runt i obanad terräng. Man vet inte riktigt var man hamnar under resans gång, men målet är relativt klart. Dags för en starta-eget-kurs på det också tror jag minsann...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar